dinsdag 24 april 2012

week 5: weer op gang


De afgelopen week heb ik me geconcentreerd op de hand en het hoofd en ben ik begonnen de kleur van de lakens te 'ontdekken' door dunne doorzichtige lagen over het doek te leggen en daar licht en donker in te gaan accentueren. Het is nu ook tijd om uit te leggen dat het werken met olieverf geduld vereist: de verf moet 2 tot 3 dagen drogen voordat je er weer overheen kunt schilderen. daarom werk ik altijd aan 2 of 3 stukken tegelijk, meestal 1 naakt en 2 stillevens.
Je ziet een foto van de onderschildering in acryl en de meest recente versie in olieverf.

1 opmerking:

  1. Lieve Janneke, wat ziet het er prachtig uit! Wie weet als ik nu je wekelijkse blogjes volg krik ik mijn kennis van de schilderkunst wat op.....;)
    Liefs,
    Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen