donderdag 19 april 2012

week 4: inspiratie

's Morgens opstaan en tegen mezelf zeggen: 'vandaag ga ik lekker de hele dag schilderen' gebeurt me bijna dagelijks. Maar dan echt de inspiratie hebben om iets te creëren waar ik tevreden mee ben is een hele andere zaak. Soms sta ik met mijn kwast in de hand en weet ik t even niet meer, painters-block. Of ik ga enthousiast aan de gang, maar weet ik net niet de goede kleur of het gewenste effect te krijgen. Of ik heb slecht geslapen en voel me eigenlijk te moe om echt aan de gang te gaan. En op zulke momenten realiseer ik me wat een geluksvogel ik ben; ik hoef er niet van in de stress te schieten. Ik kan gewoon iets anders gaan doen en probeer het een dag later weer eens. Afgelopen week was er zo-een waarin het niet wilde. Dus in week 4 geen plaatje, maar een praatje.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke, Vind het leuk om te lezen dat je ook pauzes nodig hebt. Heel knap van je dat je een blog maakt. Heb ik me nog niet in verdiept. We zijn net terug van een fijne reis in Australië. Maar geniet nu van het prachtige, maar koude, voorjaar hier. Ik heb je website aan twee zwagers laten zien, die allebei enthousiast over de schilderkunst van Henk Helmantel zijn. Ken je hem? Zelfde techniek? De ene heeft zelfs een (duur) schilderij gekocht. Ze waren perplex van jouw kunsten! Vfoegen meteen of jij ook verkoopt. Daar wist ik geen antwoord op. Ik heb in Australië inspiratie opgedaan, maar heb nog geen tijd om aan de slag te gaan. Eerst teveel foto's bewerken. Je kent het wel. 'k ben benieuwd naar de volgende aflevering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je enthousiaste reactie. Henk Helmantel ken ik zeker we, ik heb een prachtig fotoboek van zijn werk. Als je naar mijn privé adres mailt, kan ik antwoord geven op je vragen!

      janneke@stevensart.nl

      Verwijderen