donderdag 22 maart 2012

week 3 van mijn schilderij in wording





De eerste 2 weken heb ik gewerkt aan de onderschildering in acryl, waarbij licht en donker een belangrijke rol spelen. Van onder naar boven zie je week 1 en week 2. Afgelopen week is er een glacis-laag (een dunne olieverflaag) ter bescherming van de onderschildering overheen gegaan en ben ik begonnen de achtergrond, het onderlaken en het lichaam een basiskleur in olieverf te geven. Je zult zien dat er nog veel in verandert tot ik uiteindelijk pas echt tevreden ben over de kleur. 



2 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke vanuit Australia Sydney een groot compliment. Hoe lang doe je erover om de verschillen te maken? Heb aan mijn zwagers in Amersfoort en Adelaide jouw website laten zien.Je maakt grote indruk. De zwager in Amersfoort had net een doek van een schilder in Groningen gekocht voor een naar mijn smaak hoge prijs. Geef me een seintje als je gaat exposeren svp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil je graag op de hoogte stellen als ik ga exposeren, maar ik zie geen afzender. Je kunt je kenbaar maken door je adres te mailen naar: janneke@stevensart.nl

    BeantwoordenVerwijderen